Het probleem van jouw klant oplossen / welke waarde voeg jij toe?
Een veelgemaakte fout van startende ondernemers, is dat ze zichzelf en hun eigen product of dienst continu centraal stellen, zonder oog te hebben op hun doelgroep en de behoefte van hun klanten. Dit betekent veelal dat er een mismatch is tussen de ondernemer en de klant, en er ook teleurstellende omzetresultaten worden geboekt. De basis van een succesvolle communicatie naar jouw potentiële klanten, is om te focussen op dat wat je biedt aan ze. Welke waarde voeg je toe en welk probleem los je op met jouw product of dienst?
We gaan middels een helder stappenplan die waarde goed uitwerken. Zodat je dat helder hebt voor jezelf, maar ook voor je klant. Je klant zal zich veel meer verbonden voelen met jou en jouw producten en diensten als je dat weet te verwoorden. Wat enorm belangrijk is, is niet enkel dat je dit kan verwoorden voor jezelf, maar dat je dat ook op een succesvolle manier op jouw website, en op social media kan delen met jouw netwerk, zodat je van een volger een koper kan maken. Ook hier maken we een mooi actieplan voor dat jij na deze training direct kan gaan uitvoeren op een haalbare en realistische manier! Zodat het jou dient voor niet alleen de komende periode, maar voor langere termijn.
Smart
15 jaar
Al ruim 15 jaar focus ik op het begeleiden, motiveren en inspireren van starters. Starters groot en klein, in verschillende branches, en in binnen- en buitenland. Zelf startte ik toen ik 27 was mijn eerste onderneming. Spannend, maar vol energie en vertrouwen ging ik aan de slag. Veel was onduidelijk, ik wist nog (te) weinig over het ondernemen. Het zat niet in mijn ‘bloed’, maar toch gestart. Omdat ik geloofde in mijzelf en in mijn idee.
Inmiddels, ruim 15 jaar later, heb ik enorm veel ervaring opgedaan die ik graag deel met jou. Reeds meer dan 200 klanten gingen jou voor. Het grootste deel daarvan heeft nu zijn of haar succesvolle onderneming, groot of klein, en zijn in enorm veel verschillende branches actief in binnen- en buitenland. Ook werk ik voor re-integratiebedrijf Startwijzer waar ik een bijdrage lever aan het proces van mensen die aan het re-integreren zijn richting ondernemerschap of passend werk.
Smart
Starters groot en klein
In 2020 lanceerde ik mijn praktische werkboek “De reis naar jouw ondernemerschap”. Speciaal voor starters of mensen die nadenken over het starten van hun onderneming. Ik mag mij gelukkig prijzen dat ik op vele universiteiten in Europa en Azië regelmatig word uitgenodigd om seminars te geven over empowerment, pro-activity en over ondernemend denken. Ik houd me fulltime bezig met het opstarten van ondernemingen. Ook begeleid ik (met name duurzame) start-ups die van 1 naar 10 miljoen willen groeien. Dat doe ik zowel in opdracht van de ondernemer zelf, maar ook in opdracht van overheden in binnen- en buitenland.