Customer Journey, sales- en marketing skills ontwikkelen
Als jij ervan overtuigd bent dat je een prachtig product of een geweldige dienst hebt ontwikkeld dat de markt gaat veroveren, is het essentieel dat je je sales en marketing goed op poten zet. Anders blijft het bij een geweldig idee, waar je zelf wel in gelooft, maar waar je buiten je familie- en vriendenkring verder niets verkoopt. Veel starters zijn enorm bang voor het bedrijven van sales. Ze vinden het bedelen, niet bij hen passen en vooral heel vervelend om te doen. Maar wat nu als we sales en marketing gaan zien op een manier dat het wèl bij ons past, en dat we er plezier aan beleven? Dat kan!
Een customer journey analyse is dan van belang. Dat is een stappenplan dat inzichtelijk maakt hoe die ideale klant bij jou als ondernemer komt om jou omzet te gunnen. Welke kanalen gebruikt de klant, hoe neemt de klant contact op? Hoe kan de klant het product kopen? Welke service geniet de klant? Dat en nog vele andere dingen gaan we behandelen.
Met de praktische strategie die Rob jou graag aanleert, zal je zien dat je niet alleen klanten gaat winnen, maar ook op een leuke manier gaat zorgen dat jouw klanten óók jouw ambassadeurs worden. Je gaat je eigen marketingplan vormgeven en ook meteen allerlei sales-acties op poten zetten die je zo snel als je maar wilt, gaat implementeren. Ook bespreken we een aantal strategieën, zodat je zelf kan kiezen wat goed bij je past. Ook kun je aan het einde van deze training met kracht, zelfvertrouwen en plezier jouw product of dienst gaan verkopen op een manier waarbij je er niet alleen zelf, maar ook jouw klant plezier van heeft.
Smart
15 jaar
Al ruim 15 jaar focus ik op het begeleiden, motiveren en inspireren van starters. Starters groot en klein, in verschillende branches, en in binnen- en buitenland. Zelf startte ik toen ik 27 was mijn eerste onderneming. Spannend, maar vol energie en vertrouwen ging ik aan de slag. Veel was onduidelijk, ik wist nog (te) weinig over het ondernemen. Het zat niet in mijn ‘bloed’, maar toch gestart. Omdat ik geloofde in mijzelf en in mijn idee.
Inmiddels, ruim 15 jaar later, heb ik enorm veel ervaring opgedaan die ik graag deel met jou. Reeds meer dan 200 klanten gingen jou voor. Het grootste deel daarvan heeft nu zijn of haar succesvolle onderneming, groot of klein, en zijn in enorm veel verschillende branches actief in binnen- en buitenland. Ook werk ik voor re-integratiebedrijf Startwijzer waar ik een bijdrage lever aan het proces van mensen die aan het re-integreren zijn richting ondernemerschap of passend werk.
Smart
Starters groot en klein
In 2020 lanceerde ik mijn praktische werkboek “De reis naar jouw ondernemerschap”. Speciaal voor starters of mensen die nadenken over het starten van hun onderneming. Ik mag mij gelukkig prijzen dat ik op vele universiteiten in Europa en Azië regelmatig word uitgenodigd om seminars te geven over empowerment, pro-activity en over ondernemend denken. Ik houd me fulltime bezig met het opstarten van ondernemingen. Ook begeleid ik (met name duurzame) start-ups die van 1 naar 10 miljoen willen groeien. Dat doe ik zowel in opdracht van de ondernemer zelf, maar ook in opdracht van overheden in binnen- en buitenland.